Czy Karol Wielki mógł odnowić granice Cesarstwa Rzymskiego? Czy cesarzowa bizantyjska Irena, będąc małżonką Karola Wielkiego, powstrzymałaby się przed uwięzieniem i oślepieniem swojego syna, Konstantyna VI?
Pobawicie się historią alternatywną, czyli stworzycie opis dziejów zakładając, że wydarzenia potoczyły się innym torem niż w rzeczywistości. Aby dodatkowo zmotywować Was do działania, proponuję umieszczenie końcowego efektu Waszej pracy na Alternate History Discussion Board, gdzie będziecie mogli otrzymać komentarze od interneutów z całego świata.
Odpowiadając na postawione powyżej pytania, przypomnicie sobie historię Cesarstwa Rzymskiego, rozpadu imperium na część wschodnią i zachodnią, poznacie cechy bizantyjskiego systemu politycznego, zasięg terytorialny, organizację władzy, gospodarkę i kulturę Państwa Franków i przeanalizujecie korzyści i kłopoty, które wyniknęłyby z połączenia Bizancjum i państwa Karola Wielkiego. Zamieszczając swoje prace na Alternate History Discussion Board, będziecie mieli okazję udoskonalić swoją znajomość języka angielskiego. Pamiętajcie, że przez cały czas realizacji projektu, zarówno nauczyciel historii, jak i nauczyciele języka angielskiego są do Waszej dyspozycji. Korzystajcie z ich doświadczenia i pomocy, ale nie zapominajcie, że to Wy jesteście autorami prac.
Pobawicie się historią alternatywną, czyli stworzycie opis dziejów zakładając, że wydarzenia potoczyły się innym torem niż w rzeczywistości. Aby dodatkowo zmotywować Was do działania, proponuję umieszczenie końcowego efektu Waszej pracy na Alternate History Discussion Board, gdzie będziecie mogli otrzymać komentarze od interneutów z całego świata.
Odpowiadając na postawione powyżej pytania, przypomnicie sobie historię Cesarstwa Rzymskiego, rozpadu imperium na część wschodnią i zachodnią, poznacie cechy bizantyjskiego systemu politycznego, zasięg terytorialny, organizację władzy, gospodarkę i kulturę Państwa Franków i przeanalizujecie korzyści i kłopoty, które wyniknęłyby z połączenia Bizancjum i państwa Karola Wielkiego. Zamieszczając swoje prace na Alternate History Discussion Board, będziecie mieli okazję udoskonalić swoją znajomość języka angielskiego. Pamiętajcie, że przez cały czas realizacji projektu, zarówno nauczyciel historii, jak i nauczyciele języka angielskiego są do Waszej dyspozycji. Korzystajcie z ich doświadczenia i pomocy, ale nie zapominajcie, że to Wy jesteście autorami prac.
WebQuest
przygotowany przez nauczyciela historii, Sylwię Derdę,
przeznaczony dla uczniów drugiej klasy szkoły ponadgimnazjalnej, realizujących zakres rozszerzony historii
lub
przedmiot Historia i społeczeństwo. Dziedzictwo epok. Wątek: Europa i świat.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.