Wymagania
|
Punktacja
|
|
Zawartość merytoryczna
|
Zawiera
wszystkie informacje dotyczące powierzonego zadania. W przypadku grupy
pierwszej – szczegółowa analiza zmian granic Imperium, opisanie przyczyn
podziału, z uwzględnieniem aspektów politycznych, gospodarczych, jak i
kulturowych, w przypadku grupy drugiej – opracowanie wnikliwej analizy
sytuacji polityczno-gospodarczo-społecznej dotyczącej planowanego ślubu oraz
wskazanie wątków biograficznych Karola i Ireny, które mogły wpłynąć na
decyzje o ślubie, w przypadku grupy
trzeciej i czwartej – przemyślana historia, uwzględniająca zarówno
aspekty polityczne, gospodarcze, jak i kulturowe, w przypadku grupy piątej –
dokładna analiza przyczyn upadku Cesarstwa Rzymskiego, z podziałem na
polityczne, gospodarcze i kulturowe, uwzględnienie na mapach wszystkich
najważniejszych informacji politycznych, gospodarczych i kulturowych
zasugerowanych przez grupy czwartą i piątą.
|
0-6 (0-liczne błędy merytoryczne,
świadczące o brakach wiedzy na temat Cesarstwa Rzymskiego, podziału Imperium,
przyczyn jego upadku, Bizancjum i Państwa Franków, 1-nieliczne błędy
merytoryczne wynikające z pośpiechu, nieuważnego przeczytania, niezbyt
starannej analizy, 2-poprawne umieszczenie rozważań w czasie, rozważania nad problemem z podaniem
tylko kilku faktów bez wskazania związków pomiędzy nimi, 3-przedstawienie
faktografii w ujęciu statycznym, właściwe określenie ram chronologicznych i
zakresu terytorialnego zagadnienia, opisanie tylko niektórych przyczyn i
skutków, w większości prawidłowo użyta terminologia historyczna,
4-wszechstronne przedstawienie zagadnień w syntetycznej formie, dokonanie
trafnej i celowej selekcji faktów, świadczącej o rozumieniu ich znaczenia i
hierarchii, posługiwanie się ze zrozumieniem terminologią historyczną, 5-przedstawienie
zagadnień w ujęciu dynamicznym, dostrzeżenie złożoności zjawisk
historycznych, ukazanie różnych ich aspektów: politycznych, gospodarczych,
społecznych, kulturalnych oraz związków pomiędzy nimi, 6-wszechstronne przedstawienie
zagadnień w ujęciu dynamicznym, świadome odniesienie się do historiografii i
oceny historyków, sformułowanie wniosków, podsumowanie rozważań).
|
Jasność przekazu
|
Spójny
tekst, ujęcie problemu w sposób łatwy do zrozumienia dla odbiorcy-laika,
użycie właściwych konstrukcji stylistycznych, przestrzeganie zasad ortografii
i interpunkcji, podział tekstu na akapity.
|
0-3 (0-tekst pełen błędów
językowych, bez logicznych powiązań pomiędzy poszczególnymi zdaniami, brak
podziału tekstu na akapity, 1-tekst niezrozumiały dla odbiorcy bez
przygotowania merytorycznego, podział na akapity przypadkowy, błędy językowe,
2-nieliczne błędy językowe, właściwy podział treści na akapity, użycie
słownictwa zrozumiałego dla laika, 3-przekaz stanowiący logiczną całość,
zachowanie związków przyczynowo-skutkowych, brak błędów językowych)
|
Czytelność i dopasowanie grafiki
|
Grafika
zgodna z treścią przekazu, użyta w wysokiej rozdzielczości (300 dpi jako
rozdzielczość wyjściowa). Wszystkie mapy czytelne, z dużymi napisami, ale
zawierające tylko najważniejsze informacje zgodne z tematem mapy.
|
0-5 (0-brak grafiki lub grafika
przypadkowa, niezgodna z treścią przekazu, 1-grafika przekopiowana ze stron
internetowych, bez dbałości o dobrą rozdzielczość, 2-grafika przekopiowana ze
stron internetowych, bez ingerencji własnej, ale z dbałością o wysoką
rozdzielczość i zgodność z treścią przekazu, ale ze względu na brak
ingerencji własnej-ilustracja nielicznych treści, 3-ingerencja własna w
grafikę -naniesione zmiany na mapach, choć liczba szczegółów zbyt duża w
stosunku do tytułu mapy, co zaburza jej czytelność, 4-ingerencja własna w
grafikę, jednak niezbyt sprawne posługiwanie się programami graficznymi, np. nieumiejętność
zmian czcionki, widoczne miejsca, w których dokonano zmian, 5-grafika dobrana
w sposób przemyślany, w pełni zgodna z tematem pracy, mapy z naniesionymi
zmianami w sposób czytelny, uwzględnienie na mapach tylko tych informacji,
które wynikają z tytułu mapy)
|
Zaangażowanie grupy
|
Bardzo
dobra współpraca całej grupy, zaangażowanie w pracę wszystkich jej członków,
umiejętne rozplanowanie zadań tak, aby każdy członek grupy mógł wziąć
odpowiedzialność za konkretne działanie.
|
0-3 (0-brak współpracy w grupie,
1-słaba współpraca, nieumiejętność planowania zadań, tylko nieliczni
uczniowie w grupie podejmują działania, problem z terminowym wykonywaniem
zadań, 2-średnia współpraca w grupie, podział na tych, co robią bardzo dużo i
na tych, co nie robią nic, 3-bardzo dobra współpraca w grupie, umiejętne
rozplanowanie zadań, przestrzeganie terminów, właściwa współpraca nie tylko
między członkami grupy, ale także z innymi grupami)
|
Komentarze internautów na stronie
Alternate History Discussion Board
|
Pozytywne
komentarze internautów na stronie Alternate History Discussion Board.
|
0-3 (0-brak komentarzy,
1-wyłącznie komentarze negatywne, 2-częściowo negatywne a częściowo pozytywne
komentarze, 3-same pozytywne komentarze)
|
Poprawność tłumaczenia na język
angielski
|
Zgodnie
z zasadami gramatycznymi przetłumaczony tekst na język angielski, właściwe
użycie słów i idiomów w języku angielskim.
|
0-3 (0-pełne błędów gramatycznych
tłumaczenie, użycie słów i zwrotów nieadekwatnych do treści, niezrozumiały
tekst dla czytelnika anglojęzycznego, 1-posługiwanie się wyłącznie bardzo
prostymi konstrukcjami – zdania pojedyncze, proste słownictwo nie w pełni
oddające treści zapisane w języku polskim, 2-test zrozumiały dla czytelnika
anglojęzycznego, jednak konstrukcje złożone zawierające błędy gramatyczne,
niewielkie pomyłki w użytym słownictwie, 3-tekst poprawny pod względem
gramatycznym, właściwe słownictwo i zwroty idiomatyczne, tekst w pełni
oddający treści zapisane w języku polskim)
|
Przestrzeganie praw autorskich
|
Przestrzeganie
praw autorskich użytych materiałów.
|
0-2 (0-nieprzestrzeganie praw
autorskich, 1-użycie materiałów częściowo zgodnie z prawem autorskim a
częściowo nie, 2-w pełni przestrzeganie praw autorskich)
|
max 25 pkt
30-51%
|
dopuszczający
|
52-70%
|
dostateczny
|
70-85%
|
dobry
|
85-95%
|
bardzo dobry
|
95-100%
|
celujący
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.