wtorek, 31 grudnia 2013

Ewaluacja


 
Wymagania
Punktacja
Zawartość merytoryczna
Zawiera wszystkie informacje dotyczące powierzonego zadania. W przypadku grupy pierwszej – szczegółowa analiza zmian granic Imperium, opisanie przyczyn podziału, z uwzględnieniem aspektów politycznych, gospodarczych, jak i kulturowych, w przypadku grupy drugiej – opracowanie wnikliwej analizy sytuacji polityczno-gospodarczo-społecznej dotyczącej planowanego ślubu oraz wskazanie wątków biograficznych Karola i Ireny, które mogły wpłynąć na decyzje o ślubie, w przypadku grupy  trzeciej i czwartej – przemyślana historia, uwzględniająca zarówno aspekty polityczne, gospodarcze, jak i kulturowe, w przypadku grupy piątej – dokładna analiza przyczyn upadku Cesarstwa Rzymskiego, z podziałem na polityczne, gospodarcze i kulturowe, uwzględnienie na mapach wszystkich najważniejszych informacji politycznych, gospodarczych i kulturowych zasugerowanych przez grupy czwartą i piątą.
0-6 (0-liczne błędy merytoryczne, świadczące o brakach wiedzy na temat Cesarstwa Rzymskiego, podziału Imperium, przyczyn jego upadku, Bizancjum i Państwa Franków, 1-nieliczne błędy merytoryczne wynikające z pośpiechu, nieuważnego przeczytania, niezbyt starannej analizy, 2-poprawne umieszczenie rozważań  w czasie, rozważania nad problemem z podaniem tylko kilku faktów bez wskazania związków pomiędzy nimi, 3-przedstawienie faktografii w ujęciu statycznym, właściwe określenie ram chronologicznych i zakresu terytorialnego zagadnienia, opisanie tylko niektórych przyczyn i skutków, w większości prawidłowo użyta terminologia historyczna, 4-wszechstronne przedstawienie zagadnień w syntetycznej formie, dokonanie trafnej i celowej selekcji faktów, świadczącej o rozumieniu ich znaczenia i hierarchii, posługiwanie się ze zrozumieniem terminologią historyczną, 5-przedstawienie zagadnień w ujęciu dynamicznym, dostrzeżenie złożoności zjawisk historycznych, ukazanie różnych ich aspektów: politycznych, gospodarczych, społecznych, kulturalnych oraz związków pomiędzy nimi, 6-wszechstronne przedstawienie zagadnień w ujęciu dynamicznym, świadome odniesienie się do historiografii i oceny historyków, sformułowanie wniosków, podsumowanie rozważań).
Jasność przekazu
Spójny tekst, ujęcie problemu w sposób łatwy do zrozumienia dla odbiorcy-laika, użycie właściwych konstrukcji stylistycznych, przestrzeganie zasad ortografii i interpunkcji, podział tekstu na akapity.
0-3 (0-tekst pełen błędów językowych, bez logicznych powiązań pomiędzy poszczególnymi zdaniami, brak podziału tekstu na akapity, 1-tekst niezrozumiały dla odbiorcy bez przygotowania merytorycznego, podział na akapity przypadkowy, błędy językowe, 2-nieliczne błędy językowe, właściwy podział treści na akapity, użycie słownictwa zrozumiałego dla laika, 3-przekaz stanowiący logiczną całość, zachowanie związków przyczynowo-skutkowych, brak błędów językowych)
Czytelność i dopasowanie grafiki
Grafika zgodna z treścią przekazu, użyta w wysokiej rozdzielczości (300 dpi jako rozdzielczość wyjściowa). Wszystkie mapy czytelne, z dużymi napisami, ale zawierające tylko najważniejsze informacje zgodne z tematem mapy.
0-5 (0-brak grafiki lub grafika przypadkowa, niezgodna z treścią przekazu, 1-grafika przekopiowana ze stron internetowych, bez dbałości o dobrą rozdzielczość, 2-grafika przekopiowana ze stron internetowych, bez ingerencji własnej, ale z dbałością o wysoką rozdzielczość i zgodność z treścią przekazu, ale ze względu na brak ingerencji własnej-ilustracja nielicznych treści, 3-ingerencja własna w grafikę -naniesione zmiany na mapach, choć liczba szczegółów zbyt duża w stosunku do tytułu mapy, co zaburza jej czytelność, 4-ingerencja własna w grafikę, jednak niezbyt sprawne posługiwanie się programami graficznymi, np. nieumiejętność zmian czcionki, widoczne miejsca, w których dokonano zmian, 5-grafika dobrana w sposób przemyślany, w pełni zgodna z tematem pracy, mapy z naniesionymi zmianami w sposób czytelny, uwzględnienie na mapach tylko tych informacji, które wynikają z tytułu mapy)
Zaangażowanie grupy
Bardzo dobra współpraca całej grupy, zaangażowanie w pracę wszystkich jej członków, umiejętne rozplanowanie zadań tak, aby każdy członek grupy mógł wziąć odpowiedzialność za konkretne działanie.
0-3 (0-brak współpracy w grupie, 1-słaba współpraca, nieumiejętność planowania zadań, tylko nieliczni uczniowie w grupie podejmują działania, problem z terminowym wykonywaniem zadań, 2-średnia współpraca w grupie, podział na tych, co robią bardzo dużo i na tych, co nie robią nic, 3-bardzo dobra współpraca w grupie, umiejętne rozplanowanie zadań, przestrzeganie terminów, właściwa współpraca nie tylko między członkami grupy, ale także z innymi grupami)
Komentarze internautów na stronie Alternate History Discussion Board
Pozytywne komentarze internautów na stronie Alternate History Discussion Board.
0-3 (0-brak komentarzy, 1-wyłącznie komentarze negatywne, 2-częściowo negatywne a częściowo pozytywne komentarze, 3-same pozytywne komentarze)
Poprawność tłumaczenia na język angielski
Zgodnie z zasadami gramatycznymi przetłumaczony tekst na język angielski, właściwe użycie słów i idiomów w języku angielskim.
0-3 (0-pełne błędów gramatycznych tłumaczenie, użycie słów i zwrotów nieadekwatnych do treści, niezrozumiały tekst dla czytelnika anglojęzycznego, 1-posługiwanie się wyłącznie bardzo prostymi konstrukcjami – zdania pojedyncze, proste słownictwo nie w pełni oddające treści zapisane w języku polskim, 2-test zrozumiały dla czytelnika anglojęzycznego, jednak konstrukcje złożone zawierające błędy gramatyczne, niewielkie pomyłki w użytym słownictwie, 3-tekst poprawny pod względem gramatycznym, właściwe słownictwo i zwroty idiomatyczne, tekst w pełni oddający treści zapisane w języku polskim)
Przestrzeganie praw autorskich
Przestrzeganie praw autorskich użytych materiałów.
0-2 (0-nieprzestrzeganie praw autorskich, 1-użycie materiałów częściowo zgodnie z prawem autorskim a częściowo nie, 2-w pełni przestrzeganie praw autorskich)

                                                                                                          max 25 pkt

30-51%
dopuszczający
52-70%
dostateczny
70-85%
dobry
85-95%
bardzo dobry
95-100%
celujący

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.