poniedziałek, 30 grudnia 2013

Proces

   Podzielicie się na 5 grup 6-osobowych. Każda grupa wykonana inne zadanie szczegółowe, ale ostateczny produkt powstanie dzięki wspólnym uzgodnieniom i ścisłej współpracy wszystkich grup.
 
Grupa pierwsza - przeanalizuje zmiany zasięgu granic Cesarstwa Rzymskiego w poszczególnych latach jego istnienia, przyczyny podziału imperium, granicy podziału oraz zmiany terytorialne Bizancjum i państwa Franków.
 
Grupa druga - prześledzi biografię Karola Wielkiego i cesarzowej Ireny, zanalizuje, dlaczego nie doszło do planowanego ślubu.
 
Grupa trzecia - napisze historię alternatywną średniowiecznego świata, w której wskaże wyłącznie korzyści wynikające z mariażu Karola i Ireny.
 
Grupa czwarta - napisze historię alternatywną średniowiecznego świata, w której wskaże wyłącznie problemy wynikające z mariażu Karola i Ireny.
 
Grupa piąta - w pierwszym tygodniu przeanalizuje przyczyny upadku Cesarstwa Rzymskiego, a w drugim tygodniu opracuje mapy (wykorzystując programy graficzne, np. Paint, PhotoShop, CorelDraw) do historii opisanych przez grupę trzecią i czwartą.
 
  • Każda grupa na wykonanie swojego zadania będzie miała dwa tygodnie czasu, przy czym grupy trzecia i czwarta po pierwszym tygodniu pracy muszą zgłosić zapotrzebowanie na mapy grupie piątej.
 
  • Aby zadanie się powiodło, musicie ściśle ze sobą współpracować (np. grupa trzecia i czwarta przygotowują historie alternatywne na bazie analizy sukcesów i porażek Cesarstwa Rzymskiego, dostarczonych przez grupę pierwszą i piątą). Informacje możecie przekazywać sobie przy kontakcie bezpośrednim, ale powinniście również wykorzystywać komunikatory internetowe.
 
  • W trzecim tygodniu pracy wszystkie grupy uzgodnią, które elementy historii opisanych przez grupę trzecią i czwartą są najbardziej prawdopodobne (bazując na doświadczeniach Cesarstwa Rzymskiego) i połączą je w jeden artykuł, dołączając do niego stosowne mapy. Artykuł ten zostanie przez Was wspólnie przetłumaczony na język angielski i przesłany na A;lternate History Discussion Board oraz administratorowi strony przedmiotowej Szkoły i opublikowany, jako pomoc naukowa dla uczniów innych klas.


  • Przez kolejne cztery tygodnie od opublikowania artykułu, będzieny współnie sledzić komentarze na jego temat internautów przeglądających stronę Alternate History Discussioon Board.
  •  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.